T: 23210 52915

Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα η γλωσσομάθεια

european_union2Αναδημοσίευση από την εφημερίδα “Η Καθημερινή”

Η 26η Σεπτεμβρίου ήταν η Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών 2013.

Στη χώρα μας γιορτάστηκε πανηγυρικά πέντε ημέρες νωρίτερα, το Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου, σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων και με τη συμμετοχή δεκατριών πολιτιστικών ινστιτούτων και πρεσβειών, μέσα από ένα χαρούμενο, πολυπολιτισμικό και πολύγλωσσο φεστιβάλ.

Σύμφωνα με την έρευνα της Ευρωπαϊκής Ενωσης «Οι Ευρωπαίοι και οι Γλώσσες τους», σε ποσοστό 56% οι πολίτες της Ενωσης (σε 25 κράτη) μιλούν μία ξένη γλώσσα πέρα από τη μητρική τους, ενώ το υπόλοιπο 44% παραδέχεται ότι δεν μπορεί να το κάνει. Υπάρχει όμως, και ένα 28% που δηλώνει ότι γνωρίζει δύο ξένες γλώσσες.

Τυπικά πολύγλωσσοι Ευρωπαίοι είναι οι φοιτητές, εκείνοι που κατέχουν διοικητικές θέσεις και εκείνοι που έχουν γεννηθεί σε χώρα όπου ομιλείται διαφορετική γλώσσα από εκείνη των γονιών τους. Αγγλικά γνωρίζει το 38% των πολιτών της Ευρωπαϊκής Ενωσης ενώ ακολουθούν τα γαλλικά και τα γερμανικά – με 14% η καθεμία.

Στην Ελλάδα, το 57% των πολιτών μιλάει μία ξένη γλώσσα. Ένα ποσοστό που συμπίπτει με τον κοινοτικό μέσο όρο. Ωστόσο, δύο ξένες γλώσσες μιλάει μόνο το 19%. Αγγλικά μιλάει το 48% των πολιτών, γερμανικά το 9% και γαλλικά το 8%.

Η Ε.Ε. -από το 2002 στη Σύνοδο Κορυφής της Βαρκελώνης- έχει θέσει στόχο της τα παιδιά από μικρή ηλικία να μαθαίνουν τουλάχιστον δύο ξένες γλώσσες. Επενδύει μάλιστα άνω των 30 εκατ. ευρώ ετησίως για να προωθήσει την εκμάθηση γλωσσών και τη γλωσσική ποικιλία. Η πολυγλωσσία άλλωστε συνδέεται με την κινητικότητα των εργαζομένων.

Όσο διαφορετικές και αν είναι οι περιοχές του κόσμου, η γλωσσομάθεια παραμένει το «κλειδί» για την επαγγελματική επιτυχία. Ιδιαιτέρως μάλιστα στην Ευρώπη, όπου η γνώση και η ευχέρεια σε περισσότερες από δύο γλώσσες συνιστούν σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την επιλογή ενός στελέχους. Και είναι σχεδόν το πρώτο πράγμα που ζητούν, όχι μόνο οι εργοδότες στην Ευρώπη, αλλά και οι σύμβουλοι αναζήτησης στελεχών. Κατόπιν, έρχεται το υψηλό επίπεδο εκπαίδευσής τους.

Ωστόσο, η στήριξη της γλωσσομάθειας των εργαζομένων μέσα στις επιχειρήσεις δεν αντιμετωπίζεται σήμερα με τη νοοτροπία του αιώνα μας που την επιβραβεύει. Σε αυτό το πνεύμα λοιπόν προτείνεται το θέμα της γλωσσομάθειας των εργαζομένων να αντιμετωπίζεται από τις επιχειρήσεις τους. Οι οποίες θα πρέπει, επιπλέον, να λαμβάνουν υπόψη τους τόσο τον χρόνο που διαθέτουν οι εργαζόμενοι όσο και το κόστος όταν το έχουν επωμισθεί οι ίδιοι.

Copyright 2017 | Ξενόγλωσσος Εκπαιδευτικός Οργανισμός Ρόζης, Σέρρες. Δημιουργία ιστοσελίδας: Βαγγέλης Αργυριάδης